Hey Alanya
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Familiesammenføring

+2
snowball
mille
6 deltagere

Go down

Familiesammenføring Empty Sv: Familiesammenføring

Indlæg af mille Man 04 Aug 2008, 09:31

hej sidse
ha lige et spørgsmål til dig om familie samføring. når man søger turist visum på 3 måneder er det så bedst at søge fs samtidig eller har man større chance for at få fs hvis man venter til han er idanmark inden man søger fs.
camilla
mille
mille
Super medlem

Antal indlæg : 124
Age : 53
Geografisk sted : Nordsjælland
Registration date : 25/06/08

Tilbage til toppen Go down

Familiesammenføring Empty Sv: Familiesammenføring

Indlæg af snowball Man 04 Aug 2008, 11:17

Velkommen Sidse!
Det er godt å høre fra noen som har vært gjennom hele visumprosessen osv. Og at det har gått bra! Very Happy
Til lykke med den lille :-)

Jeg håper jeg og min kjære også er i deres situasjon snart... crtu
snowball
snowball
Super medlem

Antal indlæg : 51
Age : 50
Geografisk sted : Alanya
Registration date : 11/07/08

Tilbage til toppen Go down

Familiesammenføring Empty Sv: Familiesammenføring

Indlæg af Sidse Man 04 Aug 2008, 14:07

mille skrev:hej sidse
ha lige et spørgsmål til dig om familie samføring. når man søger turist visum på 3 måneder er det så bedst at søge fs samtidig eller har man større chance for at få fs hvis man venter til han er idanmark inden man søger fs.
camilla

Hej Camilla

Altså der er fordele/ulemper ved begge metoder. Søger i om visum først og derefter om FS fra Danmark, kan din partner få processuelt ophold i Danmark (altså få lov at opholde sig i Danmark under sagsbehandlingen). Dog må han ikke arbejde eller modtage kommunal danskundervisning (dog findes der kristne sprogskoler, som tilbyder gratis danskundervisning). Han kan desuden også få lov at rejse tilbage til Tyrkiet, med en såkaldt tilbagerejsetilladelse (fungerer som visum).

Fordelen ved denne metode er altså, at i kan få lov at være sammen i Danmark under sagsbehandlingen. Ulempen er, at han ikke må arbejde/modtage kommunal danskundervisning under sagsbehandlingen. Desuden kan i miste den evt. bankgaranti, du har stillet ifbm. visum (kræves ikke af ægtefæller).

Er i begge over 28 år bortfalder tilknytningskravet. Derfor har det ingen betydning om i søger fra Danmark eller Tyrkiet ift. chancen for bevilling af familiesammenføring.

Håber, det svarede på dit spørgsmål, ellers spørger du bare igen :-)
Sidse
Sidse
Super medlem

Antal indlæg : 66
Age : 46
Geografisk sted : København
Registration date : 02/08/08

Tilbage til toppen Go down

Familiesammenføring Empty Sv: Familiesammenføring

Indlæg af Christinatimm Tirs 05 Aug 2008, 04:19

Fåkkerbugger - hvad nu hvor Cuma kun lige er blevet 24, ja han er fra 83, men har ændret det til 84 Very Happy Noget med hans fars adb i ministeriet, lala..
Får vi sværdere ved at få F S fra DK ?
Ja vi søger først næste gang, altså han kommer herop (HÅBER VI) 3 nov til 25 jan - og her gifter vi os Razz - Så søger vi igen 6 mdr senere, og her vil vi søge F S - så er han så blevet 25, men det er jo stadig under 28 - Hmm, alle de regler.. Iiiii
Vi må snart holde en dag hvor vi alle mødes på en tyrkisk restaurante og taler om det hele crtu Evt over en lille rødvin hæhæhæhæ
Christinatimm
Christinatimm
Super medlem

Antal indlæg : 233
Age : 51
Geografisk sted : Kastrup
Registration date : 16/06/08

Tilbage til toppen Go down

Familiesammenføring Empty Sv: Familiesammenføring

Indlæg af Sidse Tirs 05 Aug 2008, 05:12

Hejsa

Jamen det kan vi da sagtens finde ud af... nogle gange er det nemmere at rådgive, når man sidder over for hinanden.. Jeg har jo også stadig til gode at møde dig, så det kunne være superhyggeligt :-)

Mht. din og Cumas sag, skal du ikke bekymre dig. Naturligvis skal i bevise at i opfylder tilknytningskravet, da Cuma er under 28 år. Vi (Ægteskab uden Grænser) var til brugerpanelmøde i Udlændingservice og fik at vide at pt. bliver tilknytningskravet administeret på denne måde at man kun vurderer ansøgerens (Cumas) tilknytning til Danmark. Har han været i Danmark 1 gang, ja så opfylder i kravet. Det bliver kun tricky, hvis han ikke har opholdt sig i DK, eller du ikke er dansk statsborger (og har været det i 28 år).

Derudover skal du være klar over, at Udlændingeservice, vil kigge på jeres aldersforskel som potentiel proforma sag. Men igen ville jeg ikke bekymre mig. Du skal bare sørge for at vedlægge beviser på oprigtigheden af jeres forhold (billeder, udskrifter af telefonregninger, passtempler etc.).

Sidst men ikke mindst skal du huske at holde dig orienteret om den såkaldte indvandringsprøve, der er en danskprøve ansøgeren skal bestå, før han/hun kan få tildelt familiesammenføring. Den er ikke implementeret endnu, men det siges, at den ikke skulle være så svær.

Som jeg har sagt før, skal du ikke bekymre dig... jeg skal nok hjælpe til, når det bliver nødvendigt.

Knus

Sidse
Sidse
Sidse
Super medlem

Antal indlæg : 66
Age : 46
Geografisk sted : København
Registration date : 02/08/08

Tilbage til toppen Go down

Familiesammenføring Empty Sv: Familiesammenføring

Indlæg af Christinatimm Tirs 05 Aug 2008, 05:56

Du er bare en engel Very Happy Vi skal SÅ meget ses når jeg kommer hjem fra Alanya, det bliver så hyggeligt og spændende Very Happy
Håber stadig det går godt med vuggestuen og job hunt cheers
Christinatimm
Christinatimm
Super medlem

Antal indlæg : 233
Age : 51
Geografisk sted : Kastrup
Registration date : 16/06/08

Tilbage til toppen Go down

Familiesammenføring Empty Sv: Familiesammenføring

Indlæg af mille Tirs 05 Aug 2008, 14:35

mange tak jeg fik svar på mine spørgsmål Very Happy det er lige før du er blevet en helt oplysningscentral men det er dejligt at man kan få svar på et sprog man forstår for der er så mange regler så det er svært at finde rundt i.

camilla
mille
mille
Super medlem

Antal indlæg : 124
Age : 53
Geografisk sted : Nordsjælland
Registration date : 25/06/08

Tilbage til toppen Go down

Familiesammenføring Empty Sv: Familiesammenføring

Indlæg af Sidse Ons 06 Aug 2008, 13:00

Helt i orden... og det er i helt i orden.. i spørger bare :-)

Christina: Det går okay med vuggestue-indkørsel, men ikke med job-hunt. Jeg gider ikke søge job, og har egentlig nydt tiden hjemme, så hvis jeg skal være ærlig ville et par måneder på dagpenge ikke gøre noget :-)
Sidse
Sidse
Super medlem

Antal indlæg : 66
Age : 46
Geografisk sted : København
Registration date : 02/08/08

Tilbage til toppen Go down

Familiesammenføring Empty Sv: Familiesammenføring

Indlæg af Gæst Tors 25 Dec 2008, 09:25

Hej...

Er der nogen der kan hjælpe mig..

Jeg kan ikke helt finde rundt i alle de regler...

Jeg vil gerne have min kæreste til DK,,,'

Skal man stille garnti.... Han har boet i holland i 6 mrd.

Er det nemmer at få ham herop ,hvis man er gift`?????

Kan han kun være her i 3mrd , hvis vi er gift,,,

Hilsen Annette

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Familiesammenføring Empty Sv: Familiesammenføring

Indlæg af mille Ons 31 Dec 2008, 04:45

hej Annette
hvis han har været i et schenland før plejer man ikke at skulle stille garanti for et visum på 3 måneder. og om i er gift eller ej betyder ikke noget for et visum på 3 mdr.men hvis han skal flytte hertil så skal i være gift og du skal stille en garanti og den er på omkring 55000kr-60000kr og den skal stå i 7 år. man kan kun få visum til højst 3 mdr. af gangen. men hvis han kommer på et 3 mdr. visum og i så bliver gift når han er her så kan han blive her til sagen er behandlet det er sådan som jeg har forstået alle de regler der er.
håber det hjalp det lidt.
hilsen camilla
mille
mille
Super medlem

Antal indlæg : 124
Age : 53
Geografisk sted : Nordsjælland
Registration date : 25/06/08

Tilbage til toppen Go down

Familiesammenføring Empty Sv: Familiesammenføring

Indlæg af hanim Lør 03 Jan 2009, 11:31

Visum gælder 90 dage ikke 3 mdr. I behøver ikke at gifte jer i Danmark for at han kan blive her på prosessuelt ophold. I har flere muligheder...
1 . I kan gifte jer i Tyrkiet og søge visum efterfølgende. Når han er i DK kan I søge FS og samtidig søge prosessuelt ophold. Dette kræver ikke garantistillelse til visum, men I vil blive bedt om at stille garanti hvis I får FS.
2. Han kan søge visum. Du vil blive bedt om at stille garanti hvis det er første gang han søger. I kan gifte jer i DK . Han rejser hjem igen og herefter søger I FS. Du får så garantien tilbage og Han bliver i Tyrkiet i ventetiden til der er en afgørelse.
3. Han søger visum. Du stiller garanti. I gifter jer i DK og han rejser hjem. Du får garantien tilbage. I venter og søger igen visum. Nu skal du ikke stille garanti for han har været her før og overholdt alle regler. I søger FS og prosessuelt ophold. Han bliver her imens sagen behandles. Der skal stilles garanti hvis I får FS.
4. Han søger visum. Du stiller garantien. I gifter jer i DK og søger FS. Her mister du garantien og hvis I får FS skal du stille en ny garanti. (DETTE KAN IKKE ANBEFALES)
hanim
hanim
Super medlem

Antal indlæg : 81
Age : 58
Geografisk sted : Broby
Registration date : 14/06/08

Tilbage til toppen Go down

Familiesammenføring Empty Sv: Familiesammenføring

Indlæg af mehmet Man 11 Maj 2009, 11:34

Hej, min forlovet bor også i tyrkiet, vi skal giftes i juli 2009.jeg ville bare spørge om vi skal ansøge for turistvisum først eller skal vi ansøge for FS(lige efter byrlluppet)??

mehmet
Nyt medlem

Antal indlæg : 1
Age : 48
Registration date : 11/05/09

Tilbage til toppen Go down

Familiesammenføring Empty Sv: Familiesammenføring

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum