Hey Alanya
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

DAMN der er meget

+6
margit
karina_j1974
Malene
mille
Trine
Christinatimm
10 deltagere

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Go down

DAMN der er meget Empty DAMN der er meget

Indlæg af Christinatimm Fre 27 Jun 2008, 01:07

Jeg sidder med de papire man skal udfylde for at VISUM.. Er du gal der er mange.. eller er jeg bare en piveskid ??
Hvad hvis man laver fejl ?? Er de meget strikse ?? Vil jo ikke have afslag, vil jo SÅ gerne ha min kære mand herop flag
Christinatimm
Christinatimm
Super medlem

Antal indlæg : 233
Age : 51
Geografisk sted : Kastrup
Registration date : 16/06/08

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af Trine Fre 27 Jun 2008, 08:31

Hej christina sunny
Om de er strikse? tja både ja og nej på vores ansøgning havde vi glemt at skrive hvornår vi ønskede visum fra, og der kommenterede de slet ikke... hvos der er noget de synes virker mærkeligt eller ikke forstår i jeres ansøgning ringer de bare til jer.

Jeg er slet ikke gået igang med min nye ansøgning endnu, har du fået skrevet din invitation?

Knus Trine
Trine
Trine
Admin

Antal indlæg : 329
Age : 45
Geografisk sted : Herlev
Registration date : 10/06/08

https://heyalanya.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af Christinatimm Fre 27 Jun 2008, 10:58

Jeps, invitationen er i hus, har fået sviger mor og fars data og det hele Razz Det er både godt og skidt at gå i gang, man sætter ALLE tankerne og håbene igang..
Så noget på tv igår om tyrkisk bryllup, fik total tudefjæs, hahaha.. Man er fame sårbar nu Laughing

Nå men Cuma skal lige ha fornyet sit pas, hmm, skal jo bruge de forskellige data fra det - NØJ hvor jeg vil afsted NU NU NU NU NU NU !!!!

Knus C og lille mjau fra Cirkeline cat
Christinatimm
Christinatimm
Super medlem

Antal indlæg : 233
Age : 51
Geografisk sted : Kastrup
Registration date : 16/06/08

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af mille Søn 29 Jun 2008, 01:24

Christinatimm skrev:Jeg sidder med de papire man skal udfylde for at VISUM.. Er du gal der er mange.. eller er jeg bare en piveskid ??
Hvad hvis man laver fejl ?? Er de meget strikse ?? Vil jo ikke have afslag, vil jo SÅ gerne ha min kære mand herop flag

hejsa... de kontakter dig hvis der er noget de gerne vil vide hvis du har glemt noget. men hvis det er første gang din kæreste skal til et scheienland kan du godt forberede dig på at de vil ha en bankgaranti og den er på ca. 54.000 kr. da min kæreste var her i vinter tog det næsten 10 uger fra han søgte i ankara til han havde visum og det var udlændingeservice i dk. der var MEGET langsomme de sagde at de havde fået nyt edb-system og når det var kommet op at kører blev det hurtigere og det var i dec. 2007 jeg fik det af vide af dem. men hørte i tv i sidste uge at det stadigvæk tog ca. 10 uger for at få visum og deres undskyldning var til tv at de havde fået nyt edb-system og der måtte jeg grine for hvor lang tid skal de være om at kører det nye system ind i mine øjne er det bare en dårlig undskyldning. jeg håber det går hurtigere for dig og din kæreste.

camilla
mille
mille
Super medlem

Antal indlæg : 124
Age : 53
Geografisk sted : Nordsjælland
Registration date : 25/06/08

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af Malene Søn 29 Jun 2008, 01:38

Hejsa Mille.. Very Happy
Er det alle der skal stille bank-garanti første gang???
Og hvordan foregår det, er enlig mor med fire, kan da ikke stille ne garanti på 54000kr Crying or Very sad
MVH Malene
Malene
Malene
Super medlem

Antal indlæg : 115
Age : 46
Geografisk sted : Mahmutlar/ alanya
Registration date : 14/06/08

https://heyalanya.danskforum.net/index.htm

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af Christinatimm Søn 29 Jun 2008, 02:41

Hahaha hvor pinligt at bruge den samme "plade" - Jeg håber lidt min nye kollega har nogle gode trix til mig - hun har arb i UDL styrelsen.. Ja man skal nogen gange kende en som kender en som har et billede af tordenskjold for at komme frem her i livet Very Happy
Jeg har hørt om folk der slap for bankgaranti - men ja, jeg må sq krybe til "de gamle" hvis det er, de får jo pengene igen efter 3 mdr :cyclops:

Hvordan og hvorledes i tilfælle af F S ? Skal der oz stilles garati ? For det ville jo så være i 7 år.. hmm.. affraid
Ja vi gifter oz jo sikkert når han kommer, så tager han hjem igen og så søger vi F S derfra crtu
Christinatimm
Christinatimm
Super medlem

Antal indlæg : 233
Age : 51
Geografisk sted : Kastrup
Registration date : 16/06/08

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af Trine Søn 29 Jun 2008, 04:03

Hej
Selvom du er enlig mor til fire skal du sikkert også betale garanti. For det meste skal man ikke betale garanti hvis ansøgeren har været i en schengenland før..
Men ved førstegangs ansøgning skal der betales garanti.. man skal være ufattelig heldig hvis den ikke skal betales.


Ved FS (familiesammenføring) stilles en garanti på ca 58.000 kr efter nogle år (kan ikke lige huske hvormange) bliver ned nedskrevet til det halve.
Hvis man er heldig og har haft Job og passet sin skole og alle regler er overholdt kan man få permenent opholdstilladelse efter 5 år ellers er det efter 7 år.

når man søger FS skal man søge forlængelse hvert andet år..

JA SIKKE EN MASSE POKKERS PAPIRARBEJDE

nio
Trine
Trine
Admin

Antal indlæg : 329
Age : 45
Geografisk sted : Herlev
Registration date : 10/06/08

https://heyalanya.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af karina_j1974 Søn 29 Jun 2008, 10:54

Trine skrev:Hej
Selvom du er enlig mor til fire skal du sikkert også betale garanti. For det meste skal man ikke betale garanti hvis ansøgeren har været i en schengenland før..
Men ved førstegangs ansøgning skal der betales garanti.. man skal være ufattelig heldig hvis den ikke skal betales.


Ved FS (familiesammenføring) stilles en garanti på ca 58.000 kr efter nogle år (kan ikke lige huske hvormange) bliver ned nedskrevet til det halve.
Hvis man er heldig og har haft Job og passet sin skole og alle regler er overholdt kan man få permenent opholdstilladelse efter 5 år ellers er det efter 7 år.

når man søger FS skal man søge forlængelse hvert andet år..

JA SIKKE EN MASSE POKKERS PAPIRARBEJDE

nio

Ja det er ikke nemt at have en kæreste fra Tyrkiet.... Eller hvilken som helst land der er ikke EU.... øv...

Men min kæreste har været her 2 gange... og jeg skulle ikke stille bankgaranti, men det er fordi han har været i finland...
karina_j1974
karina_j1974
Super medlem

Antal indlæg : 262
Age : 49
Geografisk sted : Nordsjælland
Registration date : 11/06/08

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af Malene Man 30 Jun 2008, 01:44

Hej christina..
*SS* Ja du må jo lige lokke lidt trix ud af hende, vi kunne nok godt bruge nogle gode råd alle sammen Laughing
Ja men havde bare hørt om nogle som slap for bank-garantien også første gang, så man vidste jo ikke om der måske var en speciel grund til det...

Og Nej der er noget med at hvis man har særbørn under 18år og søger FS så skal du ikke stille garanti...

Knus smile
Malene
Malene
Super medlem

Antal indlæg : 115
Age : 46
Geografisk sted : Mahmutlar/ alanya
Registration date : 14/06/08

https://heyalanya.danskforum.net/index.htm

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af Trine Man 30 Jun 2008, 03:20

ja det er rigtigt med særbørn..

Man kan slippe for at betale garanti (som karina skriver) hvis han har været i et schenenland før
Trine
Trine
Admin

Antal indlæg : 329
Age : 45
Geografisk sted : Herlev
Registration date : 10/06/08

https://heyalanya.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af margit Man 30 Jun 2008, 10:11

der må ikke kræves bankgarati ar ægtefæller og børn jeg skulle ikke ligge nogen bankgaranti på min mands visum vi blev gift i alanya på rådhuset og da han havde været her i en mdr søgte vi om fs og der skulle jeg heller ikke stille nogen garanti fordi jeg har et særbarn men hver klar over en ting hvis i søger om visum og ligger garanti og bagefter søger om fs på et visum så har us ret til at tage jeres bankgaranti og kræve at i skal stille en ny for fs godkendt
margit
margit
Nyt medlem

Antal indlæg : 17
Age : 48
Registration date : 20/06/08

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af karina_j1974 Man 30 Jun 2008, 15:07

Undskyld jeg spørger dumt... Men hvad er et særbarn?
karina_j1974
karina_j1974
Super medlem

Antal indlæg : 262
Age : 49
Geografisk sted : Nordsjælland
Registration date : 11/06/08

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af Malene Man 30 Jun 2008, 15:20

*SS* skilsmissebarn eller en der kun har den eneforældre osv.. Wink
Knus
Malene
Malene
Super medlem

Antal indlæg : 115
Age : 46
Geografisk sted : Mahmutlar/ alanya
Registration date : 14/06/08

https://heyalanya.danskforum.net/index.htm

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af karina_j1974 Tirs 01 Jul 2008, 04:41

InLoveInAlanya30 skrev:*SS* skilsmissebarn eller en der kun har den eneforældre osv.. Wink
Knus

Okay... tak for oplysning Smile
karina_j1974
karina_j1974
Super medlem

Antal indlæg : 262
Age : 49
Geografisk sted : Nordsjælland
Registration date : 11/06/08

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af hanim Tirs 01 Jul 2008, 20:46

Trine ;
Med hensyn til bankgarantien i forbindelse med FS, er det rigtigt at den bliver nedskrevet med halvdelen, men dette først når danskprøven er bestået.
Chris ;
Du kan jo også tale med banken om at de stiller bankgarantien. Det koster ca 300 kr pr kvartal at få dem til at stille denne og jeg er sikker på de gør det når det kun handler om 3 mdr. Det er da til at overse.
Held og lykke til jer alle.
Knus Doris

PS. I kan finde hjælp og information på www.ægteskabudengrænser.dk
hanim
hanim
Super medlem

Antal indlæg : 81
Age : 58
Geografisk sted : Broby
Registration date : 14/06/08

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af hanim Tirs 01 Jul 2008, 20:48

Glemte lige at sige at I også er velkomne til at spørge mig, der jo har været det hele igennem Very Happy
KNUS
hanim
hanim
Super medlem

Antal indlæg : 81
Age : 58
Geografisk sted : Broby
Registration date : 14/06/08

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af Trine Ons 02 Jul 2008, 05:32

Hanim.. ahh oki.. den del var jeg ikke sikker på..

mht garantien.. så er det Hanim snakker om til FS
ved Turistvisum giver man et engangs beløb til banken for at få dem til at lave garantien... i arbejdernes landsbank koster det ca 1000 kr. (provition)
Trine
Trine
Admin

Antal indlæg : 329
Age : 45
Geografisk sted : Herlev
Registration date : 10/06/08

https://heyalanya.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af hanim Ons 02 Jul 2008, 05:54

Ok... det var jeg så ikke klar over. Jeg har ikke haft brug for garantien til visum, da jeg blev gift i Alanya og der ikke kræves garanti for ægtefælle visum.
Tak for oplysningen Trine Very Happy
Ps. skrev internetadressen forkert.. Her er den www.aegteskabudengraenser.dk
hanim
hanim
Super medlem

Antal indlæg : 81
Age : 58
Geografisk sted : Broby
Registration date : 14/06/08

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af karina_j1974 Ons 02 Jul 2008, 15:02

Trine skrev:Hanim.. ahh oki.. den del var jeg ikke sikker på..

mht garantien.. så er det Hanim snakker om til FS
ved Turistvisum giver man et engangs beløb til banken for at få dem til at lave garantien... i arbejdernes landsbank koster det ca 1000 kr. (provition)

Det gør tror jeg også det gør i Nordea bank....
karina_j1974
karina_j1974
Super medlem

Antal indlæg : 262
Age : 49
Geografisk sted : Nordsjælland
Registration date : 11/06/08

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af Christinatimm Søn 13 Jul 2008, 06:40

Herudover bør ansøgeren medbringe sine seneste fire lønsedler, dokumentation for arbejdsgiverbetalt forsikring og dokumentation for at ansøgerens arbejdsgivers firma er registreret i den relevante paraplyorganisation. (De korrekte tyrkiske betegnelser fremgår af ambassadens hjemmesides tyrkiske del)

Er det her oz noget der skal medbringes ? Jeg mener skal Cuma ha det med fra sin arb giver. Det er lige før det er nemmere at blive RIGTIG gift i Alanya, så er nogle af de her ting da nemmere..

De gør da hvad de kan for at få os til at lade være med at finde en i udlandet va..
Christinatimm
Christinatimm
Super medlem

Antal indlæg : 233
Age : 51
Geografisk sted : Kastrup
Registration date : 16/06/08

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af Trine Søn 13 Jul 2008, 09:51

Hej Christina
Cuma skal have papir med fra sin arbejdsgiver hvor der står han er ansat (arbejdskontrakt) og at han har arbejde når han kommer hjem. Han skal vist ikke have lønsedler med for det er jo ikke nået de får i tyrkiet. Ramazan havde ihvertfald ikke lønsedler med.
Trine
Trine
Admin

Antal indlæg : 329
Age : 45
Geografisk sted : Herlev
Registration date : 10/06/08

https://heyalanya.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af karina_j1974 Søn 13 Jul 2008, 16:07

Trine skrev:Hej Christina
Cuma skal have papir med fra sin arbejdsgiver hvor der står han er ansat (arbejdskontrakt) og at han har arbejde når han kommer hjem. Han skal vist ikke have lønsedler med for det er jo ikke nået de får i tyrkiet. Ramazan havde ihvertfald ikke lønsedler med.

Det havde Hüseyin heller ikke... Det er rigtigt hvad Trine skriver...
karina_j1974
karina_j1974
Super medlem

Antal indlæg : 262
Age : 49
Geografisk sted : Nordsjælland
Registration date : 11/06/08

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af mille Søn 13 Jul 2008, 16:27

ja der ville ikke være alle de problemer hvis tyrkiet havde været et EU-land så kunne vi bare ta derned og arbejde i 14 dage så kunne vores mænd komme til danmark.

og da min kæreste rejste hjem gik der ikke lang tid før jeg havde mine penge fra bankgarantinen tilbage. men han skulle sende sine billetter fra ud og hjemrejsen + lave kopier af stemplerne i hans pas på ud og hjemrejsen til udlændingeservice i dk. da han kom hjem og først når de har fået dem frigiver de bankgarantinen.
mille
mille
Super medlem

Antal indlæg : 124
Age : 53
Geografisk sted : Nordsjælland
Registration date : 25/06/08

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af Trine Man 14 Jul 2008, 03:20

mille skrev:

og da min kæreste rejste hjem gik der ikke lang tid før jeg havde mine penge fra bankgarantinen tilbage. men han skulle sende sine billetter fra ud og hjemrejsen + lave kopier af stemplerne i hans pas på ud og hjemrejsen til udlændingeservice i dk. da han kom hjem og først når de har fået dem frigiver de bankgarantinen.

Hmm til udlændingeservice i dk.. Ramazan skulle kun sende sine billetter og kopi af pas til ambassaden i ankara.. han tog dog selv dertil så vi var sikker på at de kom frem.. men han skulle ikke sende noget til DK

Jeg tror der gik 2-3 uger så fik jeg et brev fra banken om at min garanti var frigivet.
Trine
Trine
Admin

Antal indlæg : 329
Age : 45
Geografisk sted : Herlev
Registration date : 10/06/08

https://heyalanya.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af mille Man 14 Jul 2008, 14:03

vi kunne også ha valgt at kenan selv tog til ambassaden i ankara men der stod i det brev jeg fik at man også kunne vælge at sende det direkte til udlændingeservice i dk. men jeg stoler efterhånden ikke på systemet i dk for den ene ved ikke hvad den anden laver.
mille
mille
Super medlem

Antal indlæg : 124
Age : 53
Geografisk sted : Nordsjælland
Registration date : 25/06/08

Tilbage til toppen Go down

DAMN der er meget Empty Sv: DAMN der er meget

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum