Hey Alanya
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Visum hjælp..

+3
Trine
karina_j1974
Dalajne
7 deltagere

Go down

Visum hjælp.. Empty Visum hjælp..

Indlæg af Dalajne Ons 10 Dec 2008, 03:13

Hov, skriver det lige i det rigtige forum istedet for chat Wink

Hejsa allesammen.

Min kæreste og jeg søgte om visum i oktober måned. Og US havde alle papirne d. 27 oktober.
Nu er vi igang med den 7 uge. Og vi bliver ved med at få afvide at der ca vil gå 10 uger.
Men jeg har stadig ikke modtaget spørgeskema eller noget, og hver gang jeg ringer svarer us bare det samme. At de ikke ved hvor langt de er i sagen.

Nu er det sådan at jeg er 19år og min kæreste er 23, vi har søgt om visum i 90 dage.
Da mine forældre også kender ham osv.
Tror i at vi har søgt i 90 dage, at det kan have en betydning at vi måske får afslag?
Eller tror i ikke at det har noget med dagene at køre.

Jeg kan simpelthen bare ikke tænke på andet end det visum 24/7 og håber bare så meget at det går igennem!
Er der nogle der har nogle tricks hvad man kan gøre for at us sætter lidt fut i tingene?

Eller er der evt. nogle der vil dele deres erfaringer med mig? - angående jeres ventetid, osv..
Det håber jeg at i vil, så jeg kan blive lidt klogere. Og da det er første gang vi søger visum.

Hilsen Line
Dalajne
Dalajne
Super medlem

Antal indlæg : 104
Age : 35
Geografisk sted : Århus - Alanya
Registration date : 07/12/08

Tilbage til toppen Go down

Visum hjælp.. Empty Sv: Visum hjælp..

Indlæg af karina_j1974 Ons 10 Dec 2008, 05:22

Hej Line..

Hvis det er føste gang han skal Scheneland, så skal du stille med en garanti.
Men jeg ved ikke hvordan man sætte fut tingene... Desværre...

Mvh
Karina
karina_j1974
karina_j1974
Super medlem

Antal indlæg : 262
Age : 49
Geografisk sted : Nordsjælland
Registration date : 11/06/08

Tilbage til toppen Go down

Visum hjælp.. Empty Sv: Visum hjælp..

Indlæg af Dalajne Ons 10 Dec 2008, 06:40

Ja. Jeg har også allerede snakket med banken om garantien. Og den ville de heldigvis gerne hjælpe med!

Men når det nu er første gang vi søger, og vi har søgt i 90 dage. Tror du så det kan give afslag, fordi vi søgte så mange dage første gang?
Dalajne
Dalajne
Super medlem

Antal indlæg : 104
Age : 35
Geografisk sted : Århus - Alanya
Registration date : 07/12/08

Tilbage til toppen Go down

Visum hjælp.. Empty Sv: Visum hjælp..

Indlæg af karina_j1974 Ons 10 Dec 2008, 07:38

Dalajne skrev:Ja. Jeg har også allerede snakket med banken om garantien. Og den ville de heldigvis gerne hjælpe med!

Men når det nu er første gang vi søger, og vi har søgt i 90 dage. Tror du så det kan give afslag, fordi vi søgte så mange dage første gang?

Nej... Men det er har noget med aldren at gøre, og om de tror at han smutter og bosætter sig dk, derfor garanti.
Det har ikke noget med hvor langt tid i har søgt.
karina_j1974
karina_j1974
Super medlem

Antal indlæg : 262
Age : 49
Geografisk sted : Nordsjælland
Registration date : 11/06/08

Tilbage til toppen Go down

Visum hjælp.. Empty Sv: Visum hjælp..

Indlæg af Trine Ons 10 Dec 2008, 07:39

Nej ikke pga antal dage.. vi fik visum på 90 dage både første og anden gang
Trine
Trine
Admin

Antal indlæg : 329
Age : 45
Geografisk sted : Herlev
Registration date : 10/06/08

https://heyalanya.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Visum hjælp.. Empty Sv: Visum hjælp..

Indlæg af mille Fre 12 Dec 2008, 16:54

hej line
us tar sig rigtig god tid da min nu ex-kæreste skulle besøge mig sidste år tog det us ca. 10½ uge før vi fik det han havde også søgt om 90 dage men fordi de var så langsomme så kunne kunne han kun være her i 60 dage for han skulle jo hjem og arbejde vi søgte i starten af nov. men sagen var først færdig i slutningen af januar. men jeg blev til sidst ved med at ringe hver dag og fik den ene dødsyge undskylning efter den anden så til sidst bad jeg om at få lov at snakke med en chef og på det tidspunkr var jeg pænt sur så jeg fortalte hende om alle de undskylninger jeg havde fået og at det ikke kunne være rigtigt at man skulle vente så længe. mit råd er ring til dem igen og igen om det hjælper ved jeg ikke men du kan prøve. håber snart i hører noget fra dem.

camilla
mille
mille
Super medlem

Antal indlæg : 124
Age : 53
Geografisk sted : Nordsjælland
Registration date : 25/06/08

Tilbage til toppen Go down

Visum hjælp.. Empty Sv: Visum hjælp..

Indlæg af Dalajne Lør 13 Dec 2008, 02:13

Ja, det er også det jeg hørt andre steder, at man bare skal ringe og ringe!
Det er bare så fustrerende. Men jeg snakkede med ambassaden i ankara, og hun var rigtig venlig og fortalte mig, at lige i øjeblikket var der 13 ugers ventetid før at us havde behandlet sagen ca.
og OVENI det snakkede jeg så også med US, endnu en rigtig venlig dame der fortalte mig at us først havde modtaget ansøgningen d. 11 novmeber. Hvor de andre hele tiden har sagt til mig at de modtog den d. 27 oktober. Hvor jeg så troede at vores sag var 7 uger henne i behandlingstiden, er den faktisk kun 5 uger henne. 2 uger gør alligevel noget, når man regner med at få ham herop i starten af januar. Men det sker nok ikke nu. Og heller ikke hvisj eg skal vente i 13 uger ialt!! Sad
Dalajne
Dalajne
Super medlem

Antal indlæg : 104
Age : 35
Geografisk sted : Århus - Alanya
Registration date : 07/12/08

Tilbage til toppen Go down

Visum hjælp.. Empty Sv: Visum hjælp..

Indlæg af Christinatimm Lør 13 Dec 2008, 02:56

Jeg tror ikke der er sån en gylden eller rød tråd i noget som helst.
Cuma og jeg fik ok og papirene på under en måned, så ja, jeg tror sq det er sån lidt so/so hvordan de gør det.
Jeg kunne dog have mistanke til at jeres alder kan spille lidt ind her, og at de måske skal tænke og se lidt mere på det her - desværre..

Jeg krydser alt for jer !!

Og lige en note, det hjælper IKKE at ringe og ringe, de bliver faktisk SKIDE sure over det.

Jeg arb sammen med en nu som har været i US, så hun siger de bliver lidt sure over evigt ringen.
Blot til info.
Christinatimm
Christinatimm
Super medlem

Antal indlæg : 233
Age : 51
Geografisk sted : Kastrup
Registration date : 16/06/08

Tilbage til toppen Go down

Visum hjælp.. Empty Sv: Visum hjælp..

Indlæg af Dalajne Lør 13 Dec 2008, 04:27

Ja, jeg har også spekuleret over det med alderen.
Men heldigvis kender jeg nogle stykker der har fået visum der var, 17, 18 og 19. Og faktisk også en hun var 17år og hendes mand var 30 år. Så hvis det kan lade sig gøre. Burde det her godt nok også kunne lade sig gøre!

Så krydser også fingre for os. Åha, det er så svært alt det her.

Men tak for det:)
Dalajne
Dalajne
Super medlem

Antal indlæg : 104
Age : 35
Geografisk sted : Århus - Alanya
Registration date : 07/12/08

Tilbage til toppen Go down

Visum hjælp.. Empty visa

Indlæg af camillalovemurat Ons 17 Dec 2008, 03:04

Hej ..

Jeg kender alt til det. man tænker og tænker ik på andet end det ondsvage Visa.

Jeg sidder også og tænker hver evig eneste dag på om det kan lade sig gøre at få ham herover osv. man vil jo gerne vise hvor man bor Smile

Min kæreste er 22 jeg er 20 og skal snart til at søge han er i militæret og har 3 mdr. tilbage så ved ik om jeg ska vente til han er færdig? Han ska vel til Ankara først eller hvordan?

camillalovemurat
Nyt medlem

Antal indlæg : 5
Age : 35
Geografisk sted : Roskilde
Registration date : 02/12/08

Tilbage til toppen Go down

Visum hjælp.. Empty Sv: Visum hjælp..

Indlæg af Dalajne Ons 17 Dec 2008, 03:18

Ja, det hele er bare så fustrerende!
Men det kan jo godt lade sig gøre, hører man fra mange andre. Men synes bare ikke der sker noget som helst.

I militæret, hold da op.. Så har du da ventet på ham i lang tid?
Men når han har været i militæret, og hvis han ikke har problemer med sit hjemland, eller andre lande han muligvis har været i. Så siger man at det ikke burde være noget problem. Og lad os håbe på det! Smile

Jo, han skal nemlig først til Ankara, med alle papirne! Så dem skal i jo også sørge for at have osv. Det er sgu svært at have en kæreste så langt væk. Hehe.
Dalajne
Dalajne
Super medlem

Antal indlæg : 104
Age : 35
Geografisk sted : Århus - Alanya
Registration date : 07/12/08

Tilbage til toppen Go down

Visum hjælp.. Empty Sv: Visum hjælp..

Indlæg af *sarah* Ons 02 Sep 2009, 13:10

Er der egentlig nogle som har oplevet ikke at få tildelt visum eller nogle som kender nogle osv...?? Man høre heldigvis kun alle de lykkelige historier and get my hopes up men der må da være nogle der har fået afslag for tvivler stærkt på de giver visum til alle???

*sarah*
Nyt medlem

Antal indlæg : 8
Age : 40
Registration date : 02/09/09

Tilbage til toppen Go down

Visum hjælp.. Empty Sv: Visum hjælp..

Indlæg af Dalajne Ons 02 Sep 2009, 13:49

Jeg vil sige, at det er meget sjældent at der kommer afslag. Men der kan være rigtig lange ventetider for 1. gangs søgende. Da min kæreste og jeg søgte ventede vi fra oktober til februar. Det er altså lang tid. Men.. Jeg har hørt om nogen der har fået afslag før, enten fordi de ikke kunne stille en bankgaranti eller fordi de ikke havde beviser nok på at det var et reelt forhold de havde. Men tror det er yderst sjældent at der gives afslag.
Dalajne
Dalajne
Super medlem

Antal indlæg : 104
Age : 35
Geografisk sted : Århus - Alanya
Registration date : 07/12/08

Tilbage til toppen Go down

Visum hjælp.. Empty Sv: Visum hjælp..

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum