Hey Alanya
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Opholdstilladelse??

4 deltagere

Go down

Opholdstilladelse?? Empty Opholdstilladelse??

Indlæg af mdk Søn 17 Maj 2009, 07:40

Hejsa.

Min kæreste skal søge visum for at komme herop til vinter i 90 dage, men nu har vi snakket lidt og vi kunne godt tænke os han blev her. Men hvordan gør vi lige det? Så vidt jeg kan læse på nyidanmark.dk kan han ikke bare søge opholdstilladelse.
Vi har aftalt fra starten af at vi ikke vil gifte os for at han kan få et visum og vi er ikke klar til at gifte os endnu, så vi kan ikke søge familiesammenføring på det grundlag. Men man kan også søge familiesammenføring som samlever, men det vil betyde at jeg skal flytte til tyrkiet i 1½-2 år for at vi opfylder det krav.
Hvad er vores muligheder?
Jeg har kigget lidt på sverige-løsningen, men er lidt i tvivl: kan jeg bare flytte til sverige og søge om at få ham dertil? Er meget forvirret lige pt, for synes at der stod at der også var et samlever-krav?

Er der nogen mulighed for at vi kan blive i dk? Eller er det en ønskedrøm?


Michelle

mdk
Medlem

Antal indlæg : 36
Age : 39
Geografisk sted : København
Registration date : 27/08/08

Tilbage til toppen Go down

Opholdstilladelse?? Empty Sv: Opholdstilladelse??

Indlæg af Trine Søn 17 Maj 2009, 12:52

Har han været i et schenenland før ??
hvis ikke så kan i ikke søge familiesammenføring første gang er han i dk.. dvs jo det kan i godt men du skal ligge en garanti for ham på ca 54000 kr og hvis han ikke overholder de 90 dage så midster du garantien.. ellers så kig ind på ægeteskaber uden grændsers forum.. der kan du få svar på en masse ting mht visum
Trine
Trine
Admin

Antal indlæg : 329
Age : 45
Geografisk sted : Herlev
Registration date : 10/06/08

https://heyalanya.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Opholdstilladelse?? Empty Sv: Opholdstilladelse??

Indlæg af Christinatimm Lør 06 Jun 2009, 02:08

Hej Michelle.

Ja jeg blander mig da lige lidt her.
Jeg er godt nok ikke sammen med en tyrker mere, mange årsager tl det, men derfor har jeg da en note til dig.
Søg de 90 dage først. Se livet an her i DK, tag det med ro..
Når han så har været her de 90 dage, ja så tager han hjem igen, og du kan jo så besøge ham. I kan allerede søge igen efter 3 mdr, men dog først få OK efter 6 mdr.
Det er altid nemmere at få ham her op 2. gang.
Men igen - tag det med ro, der kan nemlig være en meget stor mundfuld for jer begge at ha ham heroppe. I skal begge vænne jer til et nyt liv. Et liv hvor han vil være meget afhængig af dig i starten, og det kan være en stor omvæltning.
Du skal ikke være bekymret for at søge Visum - vi fik det ret hurtigt. Så smil og nyd jeres tid både her og der, selv om det er MØG svært at være uden hinanden.. Tal sammen om ønsker for fremtiden, og sæt dig rigtog godt ind i hvad han kan når han kommer her, og få ham til at lære og læse om DK, bare så han oz ved hvad han kommer op til.. For sandheden er desværre, at livet her i DK ikke er en dans på roser for "dem udefra"
Håber ikke jeg har skræmt dig.. Men ville ønske jeg havde haft lidt mindre lyserøde briller på dengang Very Happy
Christinatimm
Christinatimm
Super medlem

Antal indlæg : 233
Age : 51
Geografisk sted : Kastrup
Registration date : 16/06/08

Tilbage til toppen Go down

Opholdstilladelse?? Empty Sv: Opholdstilladelse??

Indlæg af mille Man 15 Jun 2009, 13:42

Hej Michelle

Jeg må give christina ret jeg havde også min nu ex-kæreste i danmark i 2 måneder og selv om vi havde en skøn tid her så havde han noget hjemve for det var jo ikke det samme som når jeg var i alanya for det var jo ikke min hverdag. den fik han at se da han kom til dk. og jeg var jo på arbejde hele dagen så der skulle han jo underholde sig selv og jeg var måske ikke lige frisk hver dag når jeg kom hjem fra job så inden i beslutter jer for at han skal være her altid så se hvordan det går i de 3 måneder i har søgt om. og det er ikke for at være negativ men det er to kuturer der skal leve under samme tag og det skal man vende sig til.

hilsen camilla
mille
mille
Super medlem

Antal indlæg : 124
Age : 52
Geografisk sted : Nordsjælland
Registration date : 25/06/08

Tilbage til toppen Go down

Opholdstilladelse?? Empty Sv: Opholdstilladelse??

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum